ما در کنار هم هستیم|در باب معجزه بودنِ زندگی

منتشرشده توسط hamidabedini در تاریخ

ما در کنار هم هستیم

نمی دانم انسان چه زمانی، حیات را در کره ای دیگر خواهد یافت. اما با توجه به گستردگی کیهان، به این معتقدم که با احتمال 99.99% حیات در کره ای دیگر وجود دارد. با توجه به علم امروز و توانایی بشر در استفاده از آن، فعلا دسترسی به حیاتی دیگر ( حتی در صورت موجود بودن ) برای بشر غیر ممکن است. برای ادامه گفتگو و برای اینکه درک اولیه و مختصری از اینکه می گویم کیهان گسترده است داشته باشید. ویدیوی کوتاه زیررا تماشا کنید :

منبع ویدئو : +

اگر ویدئوی بالا را برای اولین بار می بینید و از دیدن آن بهت زده نشده اید، واقعا نیازی به اتلاف وقت و خواندن ادامه ی این متن نیست. اگر این عظمت شما را بهت زده نکرده، این چند کلمه که در ادامه می آیند نیز برای شما اهمیتی نخواهد داشت. اما اگر هنوز در شوک دیدن این ویدئو هستید اجازه بدهید این شادباش را به شما بدهم که، در این وسعت بی کران ما در کنار هم هستیم.

همین جمله ی کوتاه و به ظاهر ساده ی ” ما در کنار هم هستیم “، برایمان کافی ست که بفهمیم چقدر اتفاقی ما پا در سیاره ای گذاشته ایم که نور و هوا و آرامش قابل قبولی برای زندگی دارد.

وجود ما در این کره ی خاکی آنچنان بر مبنای شانس و اتفاق بوده است که به نظرم هیچ کلمه ای نمی تواند میزان این رخداد اتفاقی را بیان کند.

گاهی که با ماشین شخصی خودم به سفری دور ( بیش از پانصد کیلومتر می روم ) و حوصله ام از رانندگی و مسافت زیاد سر می رود، از ضعف و کوچک بودن بشر خنده ام می گیرد. این ابعاد و این فیلم در نگاهم پخش می شود و نمی دانم چرا ما قدر این همه شانس را که شامل حالمان شده نمی فهمیم.

نمی دانم تا بحال شده که به سفر خارج از کشور یا یک شهر جدید قشنگ بروید یا نه، اما آن ها که تجربه اش را دارند می دانند، از جمله خودم. تجربه اش از این قرار است که آدم دلش نمی خواهد حتی ساعتی را از دست بدهد. شب ها کمتر می خوابیم به امید اینکه چیزهای بیشتری از این سفر دستگیرمان شود. با آدم های جدید ارتباط بهتر و با طراوت تری برقرار می کنیم.

من در مورد زندگی و لذت های آن کم ننوشته ام + . ولی خب آدمیزاد است دیگر و گاهی هم زندگی از دستش در می رود. گاهی که کسل و بی حوصله می شوم، سوالم از خودم همین است : مگر نه اینکه زندگی هم سفری کوتاه است. چرا بی حوصلگی؟ و هر بار بعد شنیدن این سوال از خودم، دوباره بلند می شوم و به دل انسان ها می زنم و با خودم می گویم ما کنار هم هستیم و این خود خود معجزه است. با تمام وجود دلم می خواهد تا عمری هست از این سفر لذت ببرم.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *